Antik Yunan Uygarlığı

                         Antik Yunan Uygarlığı


Miken Sonrası Dönem Ve Lefkandi

Miken Uygarlığının Felaket Sonu Ile Yaklaşık 900 Bce Arasındaki Süre Genelliklekaranlık Çağ . Klasik Çağın Yunanlılarının Kafası Karışmış Ve Aslında Yanlış Kavramlar Hakkında Bir Zaman Vardı.thucydides , 5 Asır Büyük Antik Tarihçi Mö , Yunan Tarihinin Bir Taslak Yazdım Truva Savaşı'nın Dramatik Kopma Her Türlü Sinyal, O Herkesin Bildiği Uygun Bölümde, Başarısız Olduğu Kendi Gününe. (Ancak, Yunanistan’dan “yavaş Yavaş Yere Yerleşmek” Ve İtalya’yı , Sicilya’yı Ve Şimdi Batı’daki Türkiye’yi Kolonize Ediyor . Bu, Yunanistan’ın Bir Şeylerin Peşinden Gitmesi Anlamına Geliyor.) Tucydid’ler Gerçekten De Göçler Dizisi Hakkında Sağlam Bilgiler Veriyorlar. Yunanistan'ın Miken Sonrası Dönemde Yeniden Yerleştiği Yer. Bunlardan En Ünlüsü “dorian Istilası , “yunanlılar, Herakles'in Torunlarının Efsanevi Dönüşünü Çağırdı Ya Da Onlarla Bağlantılıydı” . Bu Istila Hakkında Çok Fazla Sorun Olsa Da, Geleneğin Onu Ortaya Koyduğu Noktada Çok Az Ya Da Hiç Arkeolojik Iz Bırakmadı. Sorunlar Burada Kaygılı Değil. Arkaik Anlayışı Için Önemliancak Klasik Dönemler, Dorianizm'in Dilsel Ve Dini Bir Kavram Olarak Güçlü Bir Inançtır. Trakiditler, Sıradan Askeri Meseleler Hakkındaki Bir Anlatıda 426 Yılında “dor Lehçesini” Konuşan Askerlerden Rasyeseli Bir Şekilde Bahseder. Bu, Yunanlıların Alt Bölümlerine Bakmanın Şaşırtıcı Bir Şekilde Soyut Bir Yoludur, Çünkü 5. Yüzyıl Yunan Askerleri Ev Şehirleri Tarafından Tanımlamak Için. Bu Dönemin Anlaşılmasında Da Eşit Derecede Önemli Olan Düşmanlıktır.dorians , Genellikleen Ünlü Şehri Atina Olan Bir Başka Dil Ve Din Grubu Olan İyonyalılar . Öyleyse, Bu Düşmanlık, Dorianların İyonya Kutsal Alanlarına Girmeleri Yasaklandı; Kaybolmamış Bugün Böyle Bir Yasaklama, Adasından Gelen Bir Yazıtın Bir 5. Yüzyıl Örneğidir Paros .

Kökenleri Ve Karanlık Çağ'da Kökenleri Olan İyonyalılar Arasındaki Gerginlik Gibi Fenomenler, Yunan Uygarlığının Daha Önce Yapılmış Olanlardan Habersiz Ya Da Kirletilmemiş Olduğunu Hatırlatmaktadır. Karanlık Çağı'nın Kendisi Bu Yazının Kapsamı Dışındadır. Bununla Birlikte, Bir Arkeolojik Buluntunun, Yunan Uygarlığının Bazı Özelliklerinin Bir Zamanlar 800 Benden Önce Gelmeyeceğini Düşündüğünün , Aslında Iki Yüzyıla Kadar Geriye Itilebileceğini Göstererek, Bir Karanlık Çağ Kavramını Sorgulama Eğiliminde Olduğu Söylenebilir. . Yunan Şehir Devletinin Ya Da Polisin Ortaya Çıkışı Ile Ilgisi Için Seçilen Bir Örnek Yeterli Olacaktır . 1981'de Arkeolojiher “karanlık” Faz Perde Geri Çekilmiş, Protogeometrik Dönem ( C. 1.075-900 Bce Adını Alır), Geometrik Şekiller Ile Boyanmış Çanak . Herhangi Bir Dönemin Standartlarına Göre Zengin Bir Mezar, Bir Alanda Ortaya Çıkarıldıeuboea Üzerindeki Lefkandi, Attica'nın Doğu Yamacındaki Ada (Atina Tarafından Kontrol Edilen Bölge). Yaklaşık 1000 Bce'ye Tarihlenen Mezar, Bir Erkeğin Ve Bir Kadının (Muhtemelen Yakılmış) Kalıntılarını Içerir. Büyük Bronz Adamın Külleri Tevdi Edildiği Damar Gelen Kıbrıs Ve Altın Kadınla Gömülü Öğeler Onların Işçilik Görkemli Ve Sofistike. Atların Kalıntıları Da Bulunmuştur; Hayvanlar Snaffle Bitleriyle Gömülmüştü. Mezar, Formu Yunan Tapınaklarından Beklenen Büyük Bir Çökmüş Evdi.iki Yüzyıl Sonra. Daha Önce, Bu Tapınakların , Şehir Devletinin Başlangıcıyla Ilişkili “anıtsallaşmanın” Ilk Manifestasyonlarından Biri Olduğu Düşünülüyordu . Böylece, 1980'den Önceki Yıllarda Mısır Ve Kıbrıs Arasında 1000 Ila 800 Bce Arasında Daha Fazla Temas Olduğunu Kanıtlayan Bu Buluntular Ve Yakınlardaki Bir Dizi Mezarlıkta Yapılanlar Önemli Kanıtlardır. Onlar, Bir Yunanistan Adasının Bir Köşesinin, En Azından, Her Ikisinin De Olduğu Düşünülen Bir Dönemde Ne Yoksullaştıkları Ne De Tecrit Edildiğini Gösteriyorlar. Zorluk Lefkandi Oldu Ne Kadar Olağanüstü Bilmektir, Ancak Herhangi Bir Görünümde Olduğunu Ve Hangi 1. Bin Başlarında Mümkün Değildi Neyi Konusunda Eski Fikirleri Revize Etti Mö .

Kolonizasyon Ve Şehir Devlet Formasyonu

Kolonizasyon Terimi , Uygun Ve Yaygın Olarak Kullanılsa Da Yanıltıcıdır. Arkaik Yunanistan'a Uygulandığında , Kelimenin Daha Sonraki Roma Kökeninin Ima Ettiği Gibi, Devlet Destekli Belirli Sayıda Yerleşimcinin Gönderilmesini Zorunlu Kılmamalıdır. Bir Şey Için, Devlet Oluşumunun Kendisini Sömürgeleştirici Hareketin Bir Ürünü Olabileceği Görülecektir.

Olimpiyat Oyunları
Yunan Tarihinin Ilk “tarihi” , Ilk Yıl Olan 776 Bce'dir .olimpiyat Oyunları . Bu 5 Yüzyıllık Tarafından Hesaplanmıştır Bce Denilen Araştırmacıhippias . Orijinal Olarak Elis'den , Olympia'nın Bulunduğu Bölgenin Bulunduğu Peloponnese'deki Bir Yerdeydi . Bu Tarih Ve Başka Bir Edebi Gelenek Tarafından Aktarılan Erken Dönem Zaferlerinin Listesi, Sadece Listenin Erken Erişimlerinde Bu Kadar Alçakgönüllü Olduğu Için, Muhtemelen Güvenilir Olacaktır. Yani, Bazı Messenliler De Dahil Olmak Üzere Yerel Galipler Baskındır .messene , 8. Yüzyıla Gelindiğinde Komşu Sparta'ya Olan Bağımsızlığını Yitirdi Ve Bu Durum, Erken Olimpiyat Galibiyet Listesinin Güvenilirliği Için Ek Bir Güvence Oldu: Messinalı Zaferler, Messene'nin Siyasi Bir Varlık Olarak Durduğu Bir Zamanda Icat Edilmeyecekti. Varolmaya. Açıkça, O Zaman, Birden Fazla Topluluğu Içeren Ve Olympia Gibi Bir Kutsal Alana Odaklanan Kayıt Tutma Ve Organize Etkinlik , 8. Yüzyılın Başına Kadar Uzanır. (Bu Rekabetçi Etkinlik, “akran-polite Etkileşimi” Olarak Adlandırılan Şeyin Bir Örneğidir.) Kayıtlar Bir Dereceye Kadar Okur-yazarlık Anlamına Gelir.ve Orada 8. Yüzyıla Ait Gelenekler, 20. Yüzyılın Sonlarından Kalma Bulgular Tarafından Doğrulanmıştır. Bir Fincan Euboean Komut Yunanca Yazıt Taşıyan “ben Nestor Fincan Değilim,” Güvenli Önce 700 Tarihli Olabilir Mö . Napoli Körfezi'nde Pithekoussai ( Ischia ) Adlı Bir Ada Yerinde Bulundu .

Yurtdışı Projeleri

Erken Deniz Aşırı Aktivitesi Lefkondi'deki Keşiflerle Ilgili Olarak Çoktan Dile Getirilmiştir. Onlar, Az Ya Da Çok Örgütlenmiş Olan Ya Da Herhangi Bir Oranda, Yunan Denizaşırı Yerleşiminin, Yani Sömürgeleştirme Olarak Bilinen Bir Sürecin Hatırlandığı Ve Kaydedildiği Bir Dönemde Asıl Hareket Edenlerdi. (Euboean Önceliği Kesin Olarak Kabul Edilebilir Çünkü Arkeoloji Romalı Tarihçi Livy Ve Diğerlerinin Edebi Geleneğini Desteklemektedir : Euboean Çömlek Hem Pithekoussai'de Hem De Doğuda Al-mina'nın Türk Mevkiinde Bulunmuştur.) -organized Faz Başlayan İtalya 750 Hakkında Ve Sicilya 734 Yılında Mö ; Bölümleri, Belki De Yazılı Olarak Kolonilerin Kendileri Tarafından Hatırlandı. Organize Edilen Kelimestresli Olmak Gerekiyor, Çünkü Çeşitli Düşünceler, Yunan Sömürgeleştirmesinin Başlangıcından Bu Yana Geri Çekilmeyi Zorunlu Kılıyor. Birincisi, Lefkandi Malzemesi Gibi Arkeolojik Buluntulardan Ve Yunanlıların Zaten 750 Veya 734'ten Önce Sahip Olduğu Diğer Yeni Kanıtlardan, İtalya Ve Sicilya Sakinleri Ile Karşı Karşıya Geldikleri Ve Mallarını Aldıkları Açıktır . İkincisi, Thucydides'in Karanlık Çağ Atina Için Koloniler Gönderdiğini Söylüyor İonia Ve Arkeoloji Onun Tarih Öncesi Kolonize Rolünün Emperyal Atina Thucydides Kendi Zaman Propagandacı Abartılı Için Bu Out-her Ne Kadar Bir Indirim Taşımaktadır. Ancak, Cumae'nin Kuruluşundan Sonra(Pithekoussai Adası Yerleşim Bir Anakara İtalyan Dalı) Yaklaşık 750 Bce Ve Sicilya Bölgesinin Naxos Ve Syracuse 734 Ve 733 Sırasıyla, Pusulanın Tüm Noktalara Kolonilerin Bir Patlama Gerçekleşti. Tek Istisnalar, Firavun Mısır Ya Da Iç Anadolu Gibi , Sakinlerin Çok Askeri Ve Politik Olarak Kolayca Taşabildikleri Alanlardı.

Yunanlıların Neden Bu Denizaşırı Projeleri Başlatmaya Başladıklarını Sorabilir. Ticari Çıkarların, Açgözlülüğün Ve Sırf Merakın Motive Edici Güçler Olduğu Görülüyor. Arkaik Yunanistan'ın Nüfusun Kontrol Edilemeyen Yükselmesi Nedeniyle Fazla Nüfusunu Ihraç Ettiği Eski Bir Görüş, Büyük Ölçüde Itibarsız Olarak Görülmelidir. İlk Etapta, En Iyi Belgelenmiş Sömürgeci Operasyonlar, Küçük Ölçekli Işlerdi Ve Gönderen Topluluğun (“metropol” Veya “ana Şehir”) Durumuyla Çok Fazla Fark Yaratacak Kadar Küçüktü. Yani Kolonizasyon Kesinlikle Doğrudur Cyrene Içinde, Kuzey Afrika Adasından, Thera (Santorin); Bu Noktada, Bir Yazıt 5. Yüzyıl Yunan Tarihçisi Tarafından Klasik Hesabı Doğruladıherodotus . İkincisi, Nüfus Ilke Olarak Kontrol Edilemezdi: Infantil Gibi Yapay Araçlar Mevcuttu, Kontrasepsiyon Gibi Daha Modern Tekniklerden Bahsetmiyordu . Bu Türden Düşünceler, Örneğin, Yerdeki Mezar Sayılarının Ortaya Çıktığı Keşiflerin Kanıtsal Değerini Çok Düşürür.attika Ve Argolid (Yuvarlak Alan Argos ) Daha Sonra Karanlık Çağda Büyük Ölçüde Arttı Ya Da Orada Olduğunu 8. Yüzyıla Ciddi Bir Kuraklık Attika (Itiraf Olduğunu Ima Atinalı Içinde Kurumuş Kuyuların Bir Dizi Agora Ya Sivil Merkezi). Aslında, Kolonizasyon Aktivitesi Için Tek Bir Açıklama Makul Değildir. Evdeki Politik Zorluklar Bazen, Örneğin8. Yüzyılda Sparta , İtalya'da Taras'a (Tarentum) Bir Sömürge Göndererek Istenmeyen Bir Yarım Kast Grubundan Kurtulmak Için Bir Yol Izledi. Biri, Dünyayı Görmek Için Heyecan Ve Heyecan Için Basit Özlemi Dışarıda Bırakamaz. Lirik Şiir Enerjik Ve Asabi Şairarhilohos , Kolonizasyonuna Ilgili Bir 7 Yüzyıl Parian Tasos , Kolonileşme Hareketinin Ilgisi Olabileceğini Canlı Fikirli Bireyin Tür Gösterir.

Şimdiye Kadar, Belirsiz Dönem Topluluğu , Sömürgeler Gönderen Yerler Için Kullanılmıştır. Böyle Bir Belirsizlik Tarihsel Olarak Uygundur, Çünkü Bu Yerler Kendilerini Bir Şehir Veya Polis Gibi Birleşik Varlıklar Olarak Oluşturmamıştır . Örneğin, Meraklı Bir Gerçek733'te Sicilya'daki Siracusa'da Kolonileşmiş Olan Korint , 733'te Düzgün Bir Şekilde Kurulmuş Bir Polis Değildi. (Birleşik Bir Varlık Olarak Corinth'in Oluşumu, 8'inci Yüzyılın Ikinci Yarısında, Tam Olarak Siracusa'nın Ilk Toplu Eylem.)

Polisin Başlangıcı

Verilen Isim Yunanlılar Tarafından Polis Oluşumusynoikismos , Kelimenin Tam Anlamıyla “bir Araya Gelmek ” Anlamına Geliyor . Synoikismos Iki Formdan Birini Veya Her Ikisini Birden Alabiliyordu - Tek Bir Şehirde Nüfusun Fiziksel Yoğunlaşması Veya Nüfusun Dağınık Bir Şekilde Yaşamaya Devam Etmesini Sağlayan Tamamen Politik Birleşme Eylemi Olabilir. . Klasik Tartışma, Iki Tür Sinoikismosu Modern Eleştirmenlerinden Biraz Daha Dikkatli Bir Şekilde Ayıran Thucydides . O Attika Politik Erken Bir Tarihte Synoecized Ama Fiziksel Olarak 431 Kadar Synoecized Değildi Doğru Nokta Yapar Mö Zaman Periklessavaş Politikasının Bir Parçası Olarak Atina'nın Surlarının Arkasındaki Büyük Kırsal Nüfusu Getirdi. Fiziksel Anlamda Hiç Bir Zaman Tam Anlamıyla Bir Araya Getirilmemiş Bir Polisin Daha Uç Bir Örneği, Başka Yerlerde Tucydides'in Dediği Gibi, “eski Yunan Tarzında Köyler Tarafından Yerleşmiş” Olan Sparta Idi. Bu Bilinçli Bir Kibir Eylemiydi.saldırıya Karşı Savunmasız Olma Iddiasında Bulunma Ve Tucydides'in Tekrar Tekrar Medeni Hayatın Işareti Ve Garantisi Olarak Gördüğü Duvarlara Ihtiyaç Duymamalarının Bir Yolu. Sparta'nın Kentsel Tarihi, Mycenaean Sparta'nın Yunan Ve Roma Ardılları Kadar Fiziksel Veya Psikolojik Olarak Güvenli Olmadığını Gösteren Ilginç Bir Vaka Tarihi Oluşturur. Mycenaean Sparta'nın Idari Merkezi Muhtemelen Menelaion'un Kazılmış Bölgesinde Párnon Dağları'ndaydı. Sonra Arkaik Ve Klasik Sparta Ovaya Taşındı. Bizanslı Sparta, Daha Güvensiz, Karşısındaki Dağdan Ayrılarak, Karşısındaki Batıdaki Dağın Tepesinde Bulunan, Mistes Bölgesinde Bulunan Taygetos. Son Olarak, Modern Sparta, Bir Kez Daha Barış Ve Güvenli Bir Şekilde, Eski Yeri Olan Eurotas Ovasında Yer Almaktadır.

Yunan Polisinin Başlangıçlarının Arkasındaki Etkili Faktörler, Yoğun Tartışma Konusu Olmuştur. Bir Yaklaşım, Polisin Ilk Anıt Yapıları Ile Birleşmesini, Genellikle 8. Yüzyılın Başlarındaki Büyük Tapınak Gibi Tapınakları Birleştirir .sámos Adasındaki Hera . Bu Tür Yapılar Için Gereken Kaynak Ve Çaba Yoğunluğu, Bilinçli Polis Birimlerinin Oluşmasını Gerektirir Ve Aslında Hızlandırabilir. Bununla Birlikte, Yukarıda Belirtildiği Gibi, Lefkandi'den Gelen Kanıtlar, Bu Anıtsal Yapıların Inşa Edilmesinin, Polisin Ortaya Çıkması Için Yeterli Bir Neden Olarak Görmesini Zorlaştırmaktadır; Bu Süreç, Hiç Kimse 1000 Bine Kadar Erken Bir Tarihte Bugüne Kadar Hiç Çalışmamış Bir Süreçtir .

Bir Başka Ilgili Teori, Yunan Kentinin Doğuşunun, Bir Toplulukun Kendi Başına Tanımlamaya Çalıştığı Toprakların Sınırlarında, Kırsal Alandaki Kutsal Alanların Yerleştirilmesiyle Işaret Edildiğini Ileri Sürmektedir. Bu Teori Takdire Şayan Bir Şekilde Peloponnezik Kutsal Alanlara Sığar ; Örneğin, Hera'nın Tapınak Kompleksi, Göreceli Olarak Uzaktaki Argos'un Bir Parçası Olarak, Şehir Ve Kutsal Alan Arasındaki Düz Gerilmeye Ve Aynı Zamanda Hera'ya Adanmış Olan Perachora Burnundaki Korint Kutsal Sığınağının Da Aynı Işlevi Yerine Getirdiğini Iddia Etti. Yine De Zorluklar Var. İlk Bakışta Başka Bir Korint Kırsal Sığınağı Için Iyi Bir Aday Gibi Görünen Isthmia Tapınağının Halihazırda 900 Bce Kadar Faal Olduğu Anlaşılıyor.protogeometrik Dönemde Ve Bu Tarih Polis Oluşumunda Kesinlikle Çok Erken. Teori, Ortadaki Tanrıça Afalosunun Kırsal Tapınağını Da Hesaba Katmaz.aegina . Kutsal Alan, Aegina Kasabasından Çok Uzak Bir Yoldur, Ancak Aegina Bir Adadır Ve Toprak Iddialarının Makul Bir Şekilde Iddia Edildiği Açık Bir Komşu Yoktur. Son Olarak, En Iyi Bilinen Polisin - Yani Atina'nın - Ve Attica'nın Her Bakımdan Olduğu Gibi - Olağanüstü Davranması Gereken Bir Teori Tatmin Edici Değildir: Argive Heraeum'un Atinalı Eşdeğeri Yoktur .

Üçüncü Bir Teori, Polisin Gömülme Pratiğiyle Başlaması Sorununa Saldırır . 8. Yüzyılda (Bu Söylenir) Resmi Gömülme Daha Genel Olarak Kullanılabilir Hale Geldi Ve Gömünün “demokratikleşmesi”, Topluma Karşı Temelde Yeni Bir Tutum Için Kanıttır. Teori, Yeni Tavrı Polisin Büyümesiyle Ilişkilendirmeyi Amaçlamaktadır. Bununla Birlikte, Bu Görüş Için Yetersiz Arkeolojik Ve Tarihsel Kanıtlar Vardır ( Bu, Sürecin Süreksiz Olduğu Ve 8. Yüzyıla Kadar Olan Bir Tarihte Kısa Bir Süre Için Tersine Çevrildiği Şeklindeki Mantıksız Bir Varsayımı Içerir ). Ayrıca, Bu Savunmasızi̇kinci Teoriye Karşı Çıkan Itiraz Itirazına: Üçüncü Teori Için Kanıt Neredeyse Sadece Attika'dır Ve Bu Doğru Olsa Bile, Atina Ve Sadece Atina'yı Açıklar.

Dördüncüsünde, Konuşulmamış Öncülünün Bir Tür “coğrafi Determinizm” Olduğu Düşünülen Bir Teori Ele Alınabilir . Belki De Yunan Peyzajının Kendisi, Genellikle Savunulabilir Dağ Sistemleri Ile Çevrelenmiş Küçük Alüvyal Ovaları Ile, Bir Şekilde Küçük Ve Acımasız Bir Poleis Oluşmasına Yol Açmıştır. Sınırlar Üzerinde Savaş. Bu Görüşün Kendi Cazibesi Vardır, Ancak Bariz Itiraz, Yunanlılar İtalya, Sicilya Ve Kuzey Afrika Gibi Daha Açık Alanlara Gittiklerinde, Onların Düşmanlıklarını Kendileriyle Aldıkları Görülüyor . Bu Da Psikolojik Olarak Belirleyici Bir Türden Spekülasyonları Davet Ediyor; Yunanlıların Doğal Olarak Özel Olup Olmadıklarına Dair Bir Cevap Beklemeden, Sormak Zorundadır.

Akılda Tutulması Gereken Beşinci Etkinleştirme Faktörü, Kolonileşme Hareketinin Kendisinin Etkisidir. Metropolün Siyasi Yapısı Ya Da Şehir Göndermek Bazen Inatçı Olabilir. Ancak, Yeni Yerli Koloniler Tarafından Tehdit Edilen Yeni Koloniler, Yabancı Topraklarda Yaşayan Bir Hellenizm Hücresi Olsaydı, “eylemlerini Bir Araya Getirmek” Zorunda Kaldılar. Bu Çaba Metropoldeki Durumu Etkiledi, Çünkü Yunan Kolonileri Sık Sık Yakın Dini Ve Onunla Sosyal Bağlar Tutuyordu. Bir 4 Yüzyıl Yazıt, Örneğin, Arasındaki Yakın Bağları Kanıtlıyor Milet Ve Kardeş Şehir Olbia Içinde Karadeniz Bölgesinde. Ancak Burada, Yunan Tarihinde Sıkça Rastlanan, Genelleme Tehlikelidir; Bazı Anne-kız Ilişkileri, Bunun Gibicorinth Ve Corcyra ( Corfu ), Neredeyse Başlangıçtan Kötüydü.

İlgili Bir Faktör Fenike Etkisi (Ilgili, Çünkü Erken Fenikeliler, Genellikle Yunanlılarla Ticaret Yapmaları Gereken Büyük Sömürgelerdi). Fenike Kıyıları, Yunan Poleisinin Ilk Dönemlerinde Birçok Açıdan Benzer Topluluklar Tarafından Çözülmüştür . Yunanistan'ın Erken Dönemlerinde Fenike Nüfusunun Ve Genel Olarak Semitik Etkinin Ciddiye Alındığı Tartışmalıdır.

Bunlar Gibi Teoriler Uyarıcıdır Ve Her Biri Hakikatin Bir Parçacığını Içerebilir. Bununla Birlikte, Daha Iyi Durum, Genellemenin Kendisi Kadar Erken; Özellikle Arkeolojik Temelli Teorik Rekonstrüksiyonların Daha Fazla Rafine Edilmeye Ihtiyacı Vardır. Özetle Söyleyebileceğim Tek Kabaca Aynı Dönem-yani Böyle Corinth Ve Gibi Alanlarda, 8. Yüzyıl Bir Sayı Olmasıdır Megara , Inkar, Sınırlarını Tanımlamak Başladı Özerklik Onların Için Kurucu Köylerde Ve Genellikle Ayrı Devletler Olarak Hareket . Attika'nın Biraz Daha Erken Yaşta Ortaya Çıkan Siyasi Sinoveciliği, Belki De Yaklaşık 900'ü Tamamlamıştı. Yine De, Kabaca Aynı Derecede Uyumlu Olanlar Için Tek Bir Açıklayıcı Model Aramak Olsa Da Cazipsüreçler, Belki De Farklı Alanlardaki Gelişmelerin Farklı Alanlarda Izlenmesine Izin Vermeli, Hatta Yan Yana Olsa Bile. Her Şeye Rağmen, Güçlü Demokratik Emperyal Atina'nın Arkaik Ve Klasik Tarihleri, Bizans'ı , Zengin, Oligarşik Korint Ve Federal Boeotia'yı Kolonileştiren Megara'nın Sefil Polisi, Atina, Megara, Corinth Ve Boeotia'nın Her Ne Kadar Olsa Da Hepsi Çok Farklıydı. Komşuları Kapatın.

Biri, Genellikle Karakterde Dini Olan Daha Büyük Birimlerin Prepolis Toplamalarına Ilişkin Kanıtları Incelediğinde, Belki De Daha Sıkı Bir Zemine Dayanmaktadır. Kökenleri Karanlık Çağ'da Bulunan Ve Varlıkları Kesinlikle Katılımcılar Arasında Yerel Ve Belirli Bir Kimlik Duygusunu Teşvik Eden Bir Dizi Bu Tür Dernek Vardır. Anadolu'daki İyonyalılar Kendilerini Ortak Bir Buluşma Noktası Olan 12 Topluluk İyonya Dodecapolis'in Bir Konfederasyonu Haline Getirdiler; Ve Anadolu'nun Dorian Rumları Arasında Ve Hatta Dünyanın Aynı Bölgesinde Bulunan Karyalılar (Yunanlı Olmayan Yunanlılar) Arasında Da Benzer Gruplar Vardı . Bu Tür Organizasyonların Merkezi Konumu, Karakteristik Olarak Küçük Ve Önemsizdir. Bir Zayıf Tasdikli Ama Ilgi Çekici Erken Arkaik Ligi “calaurian Amphictyony ”(Bir Amplictyony ,“ Sakinler Etrafında Dönen ” Dinin Dini Bir Ligi Idi). Calauria, Şu An Küçük Adapóros , Kendi Başına Bir Sonuç Değildi, Ancak Ligin Yedi Üyesi, Iki Büyük Yunan Poleis Olan Atina Ve Aegina'yı Içeriyordu. Bununla Birlikte, En Meşhur Ve Kalıcı Bu Türden Bir Ampheyyony, Aslen Bir Mesafeden, Yunanistan'ın Merkezindeki Delphi Tapınağının Işlerini Yöneten Biriydi . O Kutsal En Eski Yunan Kahramanı Olmasa Da, En Kutsal Olanı (En Eski Dodona'daydı)); Oracles, Özel Sorulara Cevap Olarak Ilahi Esinlenilen Sözlerin Üretildiği Bir Mekanizmaydı. Son Olarak, Lefkandi'nin Bir Tür Dini Alametin Merkezi Olabileceğine Dair Maceracı Bir Öneride Bulunmaya Değer. Ancak, Eğer Öyleyse, Bu, Dinsel Merkezlerin Kendilerini Önemsiz Olmaya Eğilimli Olmaları Ilkesine Bir Istisna Olacaktır. Üyeler.

Erken Arkaik Yunan Uygarlığı

Kaynaklar
Arkaik Yunanistan'ı Tanımlamaya Çalışmadan Önce, Delillerin Tatmin Edici Olmadığını Samimi Olarak Kabul Etmek Gerekir. Sadece Atina Için Bilinen Doğru Bir Politik Gelenek Gibi Bir Şey Vardır Ve Atina'nın 5. Yüzyıla Ait Demokrasiye Doğru Gelişimi , Birçoğu Asla Demokratik Olmayan Diğer Devletlerle Kıyaslandığında Şaşırtıcı Ve Alışılmamış Bir Şekilde Hızlıydı. Küçük Ama Dikkat Çekici Bir Kanıt, Bu Noktayı Yapar: Kitap Ii'deki Tucydidespeloponez Savaşı'nın Tarihi, Adı Verilen Bir Adamdan Bahseder.evarşus “zalim Küçük Kuzeybatı Yunan Kent Devletlerinin”420s Içinde Astacus Denilen Mö . Fakat Bu Şans Için, Hiç Kimse Bunu Tahmin Edemezdi.tiranlık Böyle Bir Yerde Çok Geç Ya Da Çok Uzun Bir Süre Var Olabilir Ya Da Devam Edebilirdi. Diğer Bir Zorluk Ise, Klasik Atina'nın Toplumsal Yapısı Hakkında Adil Bir Miktarın Bilinmesine Rağmen, Bir Kısmının Arkaik Zamanlara Geri Dönmesi; Ne Kadar Tartışmalı.

Başka Bir Komplikasyon Var. Hem Politik Hem De Sosyal Alanlarda, En Başta Atina'da Değil, Başka Yerlerde De, “icat Edilmiş Gelenek” Ile, Uygun Ödeneğin Henüz Yapılmaya Başlandığı Bir Çarpıtma Unsuru Olmak Zorundadır. Böylece, Sadece Öyle Görünüyor Kilycurgus , Ünlü Spartalı Hukukçu (Tarihselliği Antik Çağda Bile Şüphe Duyuyordu), Ama Yine De6. Yüzyılda Kesinlikle Var Olan Ve Solcu Şiirlerinin Hala Hayatta Kaldığı Büyük Parçalar Olan Atina'nın Solonu , Bazı Yönlerden Antropologların “kültür Kahramanı” Dedikleri Şeydi. Pek Çok Kişi, Onun Yanlızca Ya Da Yanlışı Üzerine Projelendirildi. (Eğer Onlar Gericiydiler), Solon'a Geri Dönmeye Çalıştıklarını Veya (Eğer Demokratlarsa) Solon'un Kurucu Babası Olduklarını Iddia Ederek. Bu Tür Hatalar Çok Fazla Karamsarlığa Neden Olmamalıdır: Atina'da En Azından Bireysel Aristokrat Aileler, Daha Sonra Edebi Kayıtları Antropolojik Analoji Yardımıyla Doğru Bir Şekilde Anlaşılabilecek Şekillerde Etkileyen Sözlü Gelenekleri Korudular.. Yani, Korunmuş Olan Tüm Kanıtlar Kullanılamaz Değildir, Ancak Özel Yollarla Ele Alınması Gerekir.

Sosyal Hayatın Da Yaratıcı Bir Şekilde Manipüle Edildiği Iddia Edilmiştir. Daha Sonra Yunan Şehirleri, Halk Meclisi Ve Delici (“probouleutic”) Konseyi Gibi Şeffaf Siyasal Kurumların Yanı Sıra, Görünürde Akrabalık Gruplarına Dayanan Daha Opak Bir Kurumlar Kümesini De Içeriyordu . Bu Gruplaşmanın En Büyük Ve En Temeli;vatandaşın Vücudunun Bölünmüş Olduğu Filaman Ya Da “kabileler”. Böylece, Tüm Dorian Devletleri Aynı Üç Kabileye Sahipti Ve Dört İyon Kabilesi Vardı (İyon Devletleri Dorian'dan Daha Az Muhafazakardı Ve Bunlardan Biri Aralarında Yenilik Için Daha Büyük Bir Hazırlık Olduğunu, Örneğin 6. Yüzyılın Sonlarına Doğru Atina'yı Değiştirdi. Dört Kabileden Oluşan Bir Yurttaşlık Sistemi, Basit Bir Ikametgahın Yanı Sıra Inişe Dayanan Bir 10 Kabile Için De Geçerlidir. Daha Küçük Alt Bölümleri Phratry, Filolojik Kök Anlamı Ile Bağlı Bir Kelime “kardeşi” Ve Were Genos , Ailelerin Daha Küçük Bir Küme ( Oikoi ).

Bu Gruplamaların Tarihsel Zamanlarda Varlığı, Sorunun Ötesindedir; Bunlardan Biri, Vatandaşların Alımını Kontrol Ediyor ( Decelea'nın Attic Köyünden “demotionidai” Olarak Anılan, 4. Yüzyılın Başlarına Kadar Uzanan ) Ve Karmaşık Mülk Düzenlemelerine Girerken Yazdiği Gibi . Ne Var Ki, Tartışma Konusu Haline Gelen Şey, Aslında Kaç Yaşında Olduklarının Sorusu. En Kuşkucu Görüşe Göre, Kabilenin Ve Genosun Tüm Aparatı, Onu Meşrulaştırmak Için Herhangi Bir Karanlık Çağ Tarihi Olmayan Bir Icattı . Ilgili Yakın Yokluğuna Yaslanmakta Bu Görünüm, Akrabalık Terminoloji Içinde Homersonuçta Üzerinde Karmaşık Kolektif Dolandırıcılık Türünün Kendi Hipotezi De Inandırıcı Değildir Kuşaklar . Yine De Belirli Dönemlerde Bilinçli Bir Antikansalizm Unsuruna Izin Vermek Doğrudur (Atina'daki 320'ler Birdir), Bu Da Belirli Gelenekleri Etkilemiş Olabilir.

Toplum Ve Değerler

Bacchiadae Ve Eupatridae
Sömürgeci Devletlerin Dünyası, Kentlerdeki Az Sayıdaki Seçkin Klanın Vatandaşlığı Ve Politik Kontrolü Tekelleştirmesi Bakımından Aristokrattı . Örneğin Korinth'de Siyasi Kontrol, Tek Bir Klanın Yetişkin Erkekleri Tarafından Tekelleştirilmiştir.bacchiadae. Belki De Birkaç Yüzden Fazla Sayılamazlardı. Atina'da Genel Bir Sınıf Vardıeupatridae , Sadece “iyi Iniş Insanlar” Anlamına Gelen Bir Kelime, Aristokratlar. (Kelime Tek Bir Simültane Ama Daha Dar Bir Uygulama Olmuş Olabilir Genos Olduğunu, Her Halükarda,. Ancak Bu, Tartışmalı Edilir Ve Varsayımsal Aile Sadece Birçok Ayrıcalıklı Arasında Biriydi Gen . Vaka, Bu Nedenle, Değil Benzer Olduğu Için Bacchiadae'nin.) Eupatridae'nin Bacchiadae Olarak Katı Bir Şekilde Tanımlanmış Olması Muhtemel Değildir Ve 6. Yüzyılın Başlarındaki Solon'un Onları Siyasi Makamlara Olan Münhasır Iddiasından Yoksun Bıraktığı Olumsuz Gelenek Sadece Aşırı Biçimsel Ve Kesin Yol Olabilir. Daha Sonra Eski Yorumcular, Daha Önce Olduğundan Daha Genel Olarak Iktidarın Elde Edildiği Olumlu Bir Değişimi Tanımladılar.

Aynı Eski Arkaik Zamanlarla Ilgili Olarak, Örneğin, 7. Yüzyıla Ait Boeotian Hesiod'un Şiirinde , Bazen Basileis (Tekil) Tarafından Baskıcı Olarak Kullanılanbasileus ). Bu Kelime Genellikle "Krallar" Olarak Çevrilir Ve Atina Basilleri (Bu Türbir Dinsel Yeterliliğe Sahipbir Resmi Veya Archon ,modern Bilim Adamları Tarafından Archon Basileus Olarak Adlandırılır) Daha Sonra Bir Yaşın Hayatta Kalması Olarak Açıklanır. Bir Monarşi . Fosilleşme Açısından Bu Hesap, Örneğin Archon Basileus'un Eşininritüel Olarak Tanrı Dionysus'la Niçinevli Olduğunuaçıklamanın Garipliğini Kesinlikle Kolaylaştırır.. Bununla Birlikte, Geometri'de (Miken'e Karşı) Yunanistan'daki Krallığın Varlığı Sorgulandı Ve Bu Arkaik Basililerin Çoğunun Kral Olarak Değil, Herediter Soylular Olarak Görülmesi Için Bir Dava (Evrensel Olarak Kabul Edilmemiş Olsa Da) Yapıldı. . Son Durumda, Bu Bazileis Ve Bacchiadae Gibi Aristokratlar Arasında Büyük Bir Fark Yoktur .

Sempozyum Ve Jimnastik

Bu Tür Aileler Tarafından Yönetilen Arkaik Yunan Toplumlarının Içindeki Yaşam, Sadece Empresyonist Olarak Ve Yalnızca Sosyal Ölçeğin Tepesinde Yeniden Inşa Edilebilir; Greko-romen Antik Çağında Bile Olağandışı Bir Dereceye Kadar Olan Kanıtlar, Önyargılarında Esas Olarak Elitisttir. Aristokratik Değerler, Aile Sözlü Gelenekleri Tarafından Hem Dikey Hem De Yatay Olarak, Bilinen En Önemli Kurumlar Aracılığıyla Aktarıldı.sempozyum Ya Da Şölen, (Birçok Edebi Akademisyenin Şimdi Inanıyor) Çok Eskiden Kalma Arkaik Şiir Orijinal Olarak Yazılmıştır. Bu Çömleklerin Sosyal Ve Sanatsal Önemi Tartışılsa Da, Belki De Çok Iyi Boyanmış Çanak Çömlek De Bu Pazara Yönelikti. Bazı Akademisyenler, Gerçekten Zenginlerin Her Zaman Altın Ve Gümüş Gemileri Kullandıkları Konusunda Israr Ediyorlar; Ancak, Uzun Zaman Önce Erimeleri Nedeniyle Hiçbir Rakamda Hayatta Kalmamışlardır.

Sempozyumlar, Güçlü Bir Ritüel Unsurla Yemek Yiyor Ve Yemek Yiyordu; Onların Varlığı, Belirgin Vurgu Yansıtılır Içinde Homeros Şiirlerinden Üzerine, Gösterişli Şölen Ve ( “liyakat Doydu” Denilen Edilmiş Olanların) Durumu Iddiaları Olarak Resmi Ziyafet. Bu Nedenle, Sarpedon Homer'in İlyada'sında Glaucus'a , Her Ikisinin De Likya'da Onur Ve Tam Kupalarla Ve Tüm Bayramları Finanse Edecek Topraklarla (Kutsal Bir Bölge Veya Temenos ) Onurlandırıldığını Hatırlatır . Sempozyumlar Erkeklerle Sınırlıydı ( Homer'de Yaygın Olan Askeri Ethosun Bir Hatırlatıcısı ); Kurum Tanıtıldığı Zaman, Asma Ile Birlikte, Etruria'ya- Görsel Kanıtların Çoğunun Nereden Geldiği - Karakterini Değiştirdi Ve Her Iki Cinsiyete De Açık Hale Geldi. Yunan Sempozyumu Uygun Bir Sosyal Kontrol Aracı Olarak Görülebilir; Yukarıda Tartışılan Sorunlu Gen Veya Fantezilerden Daha Somut Bir Sosyal Organizasyon Birimi Ve Daha Iyi Kanıtlanmış Homeric Öncülleridir .

Klasik Zamanlarda, Güçlü Eşcinsel Bağlar , Değerlerin Aşılandığı , Yaşlı Adamın ( Erastlar ) Daha Genç Eromenoslara Veya Sevgililere Aktarıldığı Başka Bir Yoldu . Gymnasium , Bu Tür Ilişkilerin Tipik Olarak Geliştiği Mekandı . Olduğu Gibi Sempozyum , Hepsi Için Neredeyse Ritüel Unsur Vardı; Bazı Hediyeler - Örneğin, Bir Tavşan Armağanı Gibi - Özellikle Uygun Düşünüldü. Ancak, Yunan Eşcinselliğinin Merkezi Bir Kültürel Kurum Haline Geldiği Tarih Sorunludur; Homeric Şiirlerinden, Bazı Bilginlerin Şiirsel Gerginliğin Sonucu Olarak Açıkladığı Bir Gerçektir. Daha Makul Bir Bakış Açısı, Eşcinselliğin Bir Şekilde Polisin Yükselişi Ile Bağlantılı Olduğu Ve “8. Yüzyıl Rönesansı” Olarak Adlandırılan Şeyin Bir Parçası Olduğu Yönündedir. Eğer Öyleyse, Homer'ın Sessizliği Her Şeyden Önemlisi: Bundan Bahsetmez. Çünkü Onun Zamanında Henüz Önemli Değildi.

Hem Sempozyumlar Hem De Spor Salonları Farklı Şekillerde Yansıtılmış Veya Savaş Için Hazırlanmıştır ( Aşağıya Bakınız ). Interpolis Atletik Yarışmalar ( Olimpiyat Oyunları Gibi ) Savaşın Başka Bir Yansımasıdır. Klasik Dönemin Epineryen Şiiri (Yani, “ Ejderha Şiiri” , Epinacı Önderleri Aristokrat Bireylerin Atletik Zaferini Kutlayan Pindar'ınki Gibi ) Sürekli Olarak Savaş, Kavga Ve Zafer Dilini Kullanır. Gerçekten De, Örgütlü Atletik Yarışmaların Etkili Bir Görünümü, Içgüdünün Avlanma Ve Öldürme Için Yeniden Yapılandırılmasıdır.

Resmi Ilişkiler

Yunanlıları Belirli Aralıklarla Olympia'ya , Daha Sonra Da Delphi'ye , Nemea'ya Ve Isthmus'a (Dört Büyük Panhellenic Veya “tüm Yunanca” Oyunlar) Bir Araya Getiren Büyük Atletik Festivallerle, Bireysel Yunan Toplumları Birbirleriyle Ilişkileri. İki Tür Güçlü Karşılıklı Ilişki Zaten Belirtilmişti: Kolonileşme Ya Da Ana Şehir Ve Kız Şehir Ile Bir Amfizimin Ortak Üyeliği Arasında .bir Şehir Ile Diğeri Arasındaki Efsanevi Bağlar, Tüm Dönemler Boyunca “akrabalık Diplomasisi” Olarak Adlandırılan Bir Süreçle Sürdürülüyor Ve Sömürülüyordu. Bu Türden En Yaygın Bağlantı, Anne Ve Kızı Kenti Arasında Paylaşılan Ortak Öykünün Strese Girmesiydi. Bazı Efsanevi Kahraman Veya Kurucu Figürden Gelen Ortak Iniş . Bu Akrabalık Diplomasisi Tüm Taraflarca Çok Ciddiye Alındı ​​ve Hellenistik Dönemden Sonra Da Ittifakların Ya Da Diğer Ortak Eylemlerin Temeli Oldu. Modern Tarihçiler, Yunan Kültürünün “ayrıcalığını”, Yani Ayrı Bir Gelişmeyi Ve Dikkatli Bir Şekilde Kültürlenmeyi Vurgulama Eğilimindedirler.bireysel Polisin Yerel Kimliği. Akrabalık Diplomasisi Ağları, Bu Özelliğin Pratikte Yumuşatılmasının Bir Yoluydu.

Bireysel Düzeyde, Şehirlerarası Ilişkilerdeki Temel Kurum “misafir-arkadaşlık” Ya Da Xenia . Bu, Ritüel Öğelerin, Tüm Kurumun “ritüelleştirilmiş Dostluk” Olarak Adlandırıldığı, Belirgin Bir Dereceye Kadar Mevcut Olduğu Başka Bir Alandı. Şiirleri Kendi Toplulukları Içinde Birlikte Içen Ve Aynı Şekilde Duyan Aynı Aristokratlar, Doğal Olarak Diğer Devletlerin Içinde Benzer Gruplar Bulmayı Umdular. Belki De Başlangıçta Gündelik Ya Da Ticaret Ziyaretlerinde Oluşturulmuş Olan Bağlarını, Xenia'nın Resmi Ilişkileri Ile Birleştirdiler. Arkaik Dönemde Oldukça Erken Bir Noktada, Kurumun Daha Kesin Bir Şeye Dönüşmesi,proksenia . Proxenoi , A Devletinde Yaşayan Ve A Devletinde Yaşayan Vatandaşların Çıkarlarını Gözeten A Vatandaşıydı. Proxenos'un Statüsü, Esasen Kalıtsal Olarak, Ama Tucydides'in Zamanının “gönüllü Proksenoi ” Yle Ilgili Olduğu Zamandı.eteloproksenoi ). Temel Kurumun Antik Yapısı Şüphe Içinde Değildir; Ancak, 5. Yüzyılın Atina Imparatorluğunun Kendi Politik Rahatlığı Için Sömürüp Yeniden Şekillendirmiş Olabilir; Corcyra Adasından 7. Yüzyıla Ait Bir Yazıt, Locris'ten Bir Proksenostan Bahsetmek Kurumun En Erken Tasviri .

Farklı Devletlerin Vatandaşları Arasındaki Ilişkileri Kurumsallaştırmanın Bir Başka Yolu Ise Epigamya , Kocanın Yerleşmiş Olması Halinde, Evliliğin Evliliğinin Eşin Polis Memuru Olarak Muamele Edildiği Bir Düzenleme ; Ve Kocası Da Öyle. Örneğin Atina, Euboea'ya 5. Yüzyılın Sonlarına Doğru, Atina Vatandaşlığının Şiddetli Bir Şekilde Korunduğu Epigamya Verdi . Hala Daha Eski Örnekler Vardır: Genellikle Bir Nedenden Ötürü Ya Da Başka Bir Nedenle Askıya Alındığı Ya Da Reddedildiği Bir Epigamia Duyulur . Böylece , Plutarch Olan Andros Ve Paros Adaları Arasında Erken Bir Düzenleme Vardı.diyor, Ilişkiler Ekşi Olduğunda Sona Erdi. Daha Da Ilginç Olanı, Yine Plutarch Tarafından Yapılan Açıklamada, Attica, Pallene Ve Hagnous'un Iki Köyü Veya Demesi Üyeleri Arasında Bir Evlilik Olmadığını Söyledi. Bu Yerlerin Aslında Ayrı Ayrı Devletler Olduğuna Dair Kanıt Olmaktan Çok, Yasaklar Daha Çok Bir Içselliğe Yasaklamaya Benziyordu : Başka Bir Deyişle, Iki Toplum, Bir Ailenin Üyeleri Gibi, Evlenmeye Izin Verilemeyecek Kadar Yakın Olarak Görülüyordu.

Dolayısıyla Hem Evliliğin Kendisi Hem De Evliliğin Yasaklanması, Topluluklar Arasındaki Ilişkilerin, Attika Gibi Tek Bir Büyük Devlet Içindeki Topluluklar Dahil Olmak Üzere Ve Bu Ilişkileri Dostane Bir Şekilde Tutmanın Yollarıydı. Artık Xenia Ve Evlilik Bağlarının Ayrıntılı Olarak Izleyebilmesinin Bir Yolu, Yunan Kişisel Adlarının Bilimsel Çalışmasıdır, Çünkü Adlandırma Kalıpları Sosyal Gerçekleri Yansıtır; Yabancı Isimler, Hem Resmi Bağlantılar Hem De Geçici Ikametgah Gibi Daha Az Resmi Olanların Bir Sonucu Olarak Bir Şehrin Isim Havuzuna Girerler. Bu Tür “onomastik” Kanıtlar, Günümüzde, Çoğu Yunanca Kişisel Isimlerin Bilgisayar Destekli Yayınları Sayesinde, Büyük Bir Kısmı Yazılı Ve Sözlü Olarak Incelenebilir.

Bununla Birlikte, Poleis Arasındaki Etkileşimin Baş Aracı, Savaş Yoluyla Ve Ağır Ritüelleşmiş Antlaşmalar Yoluyla Savaşın Resmi Olarak Askıya Alınması Veya Feshedilmesi Yoluyla Oldu (Böyle Bir Antlaşma Için En Yaygın Kelimelerden Biri)spondai , Kelimenin Tam Anlamıyla Garantili Tanrılara “ Libations ” Anlamına Gelir. En Erken Hayatta Kalan Barış Antlaşması “her Zaman Için” 6. Yüzyıldan Kalma Ve Olympia'da Bulundu. Bununla Birlikte, O Tarihten Önce Sınır Arazileri Şeritleri Üzerindeki Savaşın Sınırlandırılması Için Kesin Anlaşmalar Vardı. Arkeoloji, Bu Konuda Beklenmedik Bir Yardım Sunabilir: Bazı Sınır Bölgelerinin Zımnen Veya Açık Anlaşmayla Ayrılmasının Mümkün Ve Makul Olduğu Düşünülmektedir. Böyle Bir Bölge, Kuzey Attica'nın Bir Kısmını Boeotia'dan Ayıran Uzak Skourta Ovası Gibi Görünüyor; 1985'te Ve Sonrasında Yapılan Ön Yüzey Araştırması (Yani, Çanak Çömleklerin Toplanması Yoluyla Yerleşim Düzenlerinin Tahmini), Belki De Arkaik Dönemde Ekimden Arındırılmış Olarak Bırakıldığını Göstermektedir.

Lelantine Savaşı

Burada Ele Alınan Türler Arası Askeri Ilişkilerde Önemli Bir Dönüm Noktası Lelantine Savaşı Idi . Her Iki Tarafın Da Uzak Müttefikleri Kapsadığı Için “genel” Olarak Kabul Edilmesi Iddiasında Bulunan En Eski Yunan Savaşıydı (Efsanevi Troya Savaşı'ndan Sonra ). Belki De Euboea , Chalcis Ve Eretria'nın Iki Ana Topluluğu Arasındaki 8. Yüzyılda Savaşmış, Adını Şehirleri Ayıran Ve Lefkandi Bölgesini De Içine Alan Verimli Lelantine Ovası'ndan Almıştır. (Lefkandi'nin Kendisi Için Yaklaşık 700 Bce Terk Edilmiş Old Eretria'nın Bulunduğu Ilginç Bir Modern Öneridir.eretria'nın Savaştaki Yenilgisinin Bir Sonucu Olarak Ovanın Doğu Ucundaki Eretria'nın Klasik Bölgesi Lehine. Ancak Bu Teori, Herodotus'un 6. Yüzyılın Başlarında Sicilyalı Cleisthenes Tacirlerinin Eretria'dan Bir Lysanias Olduğunu Ve “refahının Doruğunda” Olduğunu Ifade Etmelidir.

Diğer Uzak Yunan Devletleri Bir Şekilde Savaşa Katılmışlardı; Bu Noktada Thucydides Onun Büyük Öncülü Herodotus Ile Aynı Fikirde. Bu Nedenle Samos , Chalcis Ve Miletus , Eretria'yı Destekledi.. Deniz Aşırı Yerleşimlerinde Euboean Önceliği Göz Önüne Alındığında, Lelantine Savaşı Ile Ilgili Geleneklerin Ima Ettiği Bağlantıların, Euboean Denizaşırı Enerjisinin Sonucu Olduğunu Varsaymak Doğaldır, Ancak Bu Enerji, Geçici Temasları, Ön Konuk Ağı Olmaksızın, Gerçek Ittifaklara Dönüştürmeyi Zorlaştırırdı. Dostluklar. Delphi'deki Kahin, Ister Modern Bir Spekülasyona Sahip Olduğu Gibi, Savaşta Taraf Olsun, Daha Az Kesin, Ancak, Şüphesiz, 21. Yüzyılda Tamamen Gizemli Bir Şekilde, Delphi, Yerleşim Için Olası Siteler Hakkında Sık Sık Güncel Bilgiler Sağladı. ( Cyrene Gibi ) Bile Göçün Orijinal Uyarısını Verdi .

Lelantine Savaşı'nın Bu Erken Tarihte “ticaret Ligleri” Nin Varlığını Gösterdiği Iyice Anachronistik Düşünceyi Inkâr Etmekten Daha Emin Olabilirsiniz. Dini Ampiriklikler Bir Şeydir, Ancak Ticaret Ligleri Oldukça Farklıdır; Bu Tür Kanıtlar, Erken Ticaretin, Misafir-arkadaşlıklarından Şüphe Etmeyen Ve Seyahatleri Sırasında Bu Türden Dostluklar Oluşturan Hiç Şüphesiz Girişimci Aristokratik Bireyler Tarafından Yürütüldüğünü Göstermektedir. Bununla Birlikte, Bu Tür Bireylerin Ekilebilir Alanların Kısıtlı Olduğu Alanlardan Gelme Eğilimi Olduğu Ve Bu Anlamda Bu Alanların Genel Anlamda Daha Ticari Olarak Düşünülmüş Bir Nüfusu Diğerlerinden Daha Çok Olduğu Için Meşru Olduğu Doğrudur. Böyle Bir Alanın Bir Örneği, Büyük Bir Ada Olsa, Özellikle Çorak Ve Dağlık Bir Arazide Son Derece Iyi Bir Toprak Parçası Olan Lelantine Ovası'dır. Herodotus, Böyle Bir Tüccarı Daha Sonraki Arkaik Dönem Olan Aegina Sostratus'tan Muhteşem Bir Servet Sahibi Bir Adamdan Bahsetmiştir. Daha Sonra 1970'lerin Başında Olağanüstü Bir Yazıt Bulundu.etruria - Aegina'nın Sostratus Adına Apollon'a Adanmıştır. Bu Keşif, Zenginliğinin Kaynağının Etruria Ve İtalya'nın Diğer Bölgeleriyle Ticaret Olduğunu Ortaya Çıkardı. Aegina Yaklaşık 40.000 Tahmini Klasik Nüfusu Sadece Yaklaşık 4.000 Destekleyen Arazi Tarafından Desteklenen Bir Adadır. İlk Rakam Çok Büyük Ve Ikinci Rakam Çok Kötümser Olarak Tartışılabilir (Oldukça Yoğun Arazi Kullanımı Için Yetersiz Ödenek Sağlar). Ancak Ayarlamadan Sonra Bile Aegina'nın Yaşamak Için Ticaret Yapması Gerektiği Açıktır. Aegina Sostratus Ev Şehir De Ticaret Yapmasına Izin Rum Toplumları Arasında Yer Bulmak Için Şaşırtıcı Değildir Naukratis Içinde Firavunlara Mısır; Bu Düzenleme Herodotus Tarafından Tarif Edilmiştir Ve Site Arkeolojik Olarak Araştırılmıştır. Ege'nin Doğusundaki Yerlerin Aksine Aegina, Yunanistan'ın Tek Katılımcı Kentiydi.

Yorumlar

en çok okunanlar

define işaretleri/define sohbeti/define

define sohbeti

Büyük İskender

Klasik Yunan Uygarlığı