Minos Uygarlığı

                             Minos Uygarlığı


Minos Uygarlığı  Adasında Orta Tunç Çağı'nda Gelişti  Girit  C Doğu Akdeniz'de Bulunan. 2000 Yılına Kadar Bce C. 1500 Bce. Eşsiz Sanat Ve Mimarisi Ve Fikirlerini Ege'deki Diğer Kültürlerle Temas Yoluyla Yaymasıyla, Minoalılar  Bugün Bilindiği Gibi Batı Avrupa Medeniyetinin Gelişimine Önemli Bir Katkı Yaptılar  . Labirent Böyle Boğa-sıçrayan Ve Geçit, Ince Olarak Sahneleri Tasvir Benzeri Saray Kompleksleri, Canlı Freskler Altın Takılar, Zarif Taş Vazolar Ve Seramik Deniz Yaşamı Canlı Süslemeleri Ile Tüm Belli Özellikleridir Minos Girit. 

Arthur Evans Ve Keşif
Arkeolog Sir Arthur Evans, Ilk Olarak 20. Yüzyılın Başlarında Yerel Giritliler Tarafından Takılar Halinde Giyilen Oyulmuş Mühür Taşlarıyla Hayatta Kalarak Girit'teki Eski Bir Uygarlığın Varlığına Işaret Etti.  1900 Ila 1905 Yılları Arasında Knossos'ta Kazı Yapan  Evans, Hem Edebi Hem De Mitolojik Eserleri, Sofistike Bir Girit Kültürünün Ve Efsanevi Labirentin Ve Kral Minos'un Sarayının Muhtemel Mekanının Eski Eserlerini Doğrulayan Geniş Kalıntıları Keşfetti. Bu Efsanevi Tunç Çağı Kralına Referans Olarak Minoan Terimini Yapan Evans'dı. Evans, Girit'teki Birleşik Bir Kültürün Büyümesi Ve Düşüşü Olduğuna Inandığını Gördüğünde, Adanın Bronz Çağı'nı Büyük Ölçüde Farklı Çömlek Tarzlarına Dayanan Üç Ayrı Aşamaya Ayırdı:


Yukarıdaki Bölümler Daha Sonra Her Bir Gruba Numaralandırılmış Alt Fazlar Eklenerek Rafine Edildi (örneğin, Mm Ii). Radyo-karbon Kalma Ve Ağaç-halka Kalibrasyon Teknikleri, Erken Bronz Çağı'nın Şimdi Başlayacağı Şekilde Tarihleri ​​daha Da Iyileştirmeye Yardımcı Olmuştur C. 3500 Bce Ve Geç Tunç Çağı C. 1700 Bce. Platon'un Yarattığı Bu Bölünme Serisine Bir Alternatif, Büyük Minoan “sarayları” Nda Ve Çevresinde Meydana Gelen Olaylara Odaklanır. Bu Şemanın Dört Dönemi Vardır:


Bu Programların Her Ikisi De Daha Modern Arkeolojiye Ve Genel Olarak Tarih Ve Antropolojiye Yaklaşımla Karşı Karşıya Kaldı. Bu Da Girit'te Kültürler Arası Çok Daha Karmaşık Bir Gelişmeyi Tercih Ediyor Ve Yerleşimciler Arasındaki Çatışmaları Ve Eşitsizlikleri Içeren Daha Karmaşık Bir Senaryoyu Ve Kültürel Farklılıklarını Da Dikkate Alıyor. Bariz Benzerlikleri Olarak. 


Minos Saray Yerleşmeleri
Girit'in Her Yerinde Minoan Yerleşimleri, Mezarlar Ve Mezarlıklar Bulunmuştur, Ancak Dört Ana Saray Alanı (Büyüklük Sırasına Göre):

Knossos
Phaistos
Malia
Zakros
Bu Sitelerin Her Birinde, Büyük, Karmaşık Saray Yapıları Yerel Yönetim, Ticaret, Dini Ve Muhtemelen Politik Merkezler Olarak Hareket Ediyor Gibi Görünmektedir. Saraylar Ile Bunların Içindeki Iktidar Yapısı Ya Da Bir Bütün Olarak Ada Arasındaki Ilişki, Arkeolojik Ve Edebi Kanıtların Eksikliği Nedeniyle Açık Değildir. Bununla Birlikte, Sarayların Özellikle Şarap, Yağ, Tahıl, Kıymetli Metaller Ve Seramik Gibi Fazla Malzemelerin Toplanmasında Ve Depolanmasında Bir Çeşit Lokal Kontrol Uyguladıkları Açıktır. Küçük Kasabalar, Köyler Ve Çiftlikler, Tek Bir Saray Tarafından Kontrol Edilen Arazinin Etrafına Yayılmıştı. Yollar Bu Izole Yerleşimleri Birbirine Ve Ana Merkeze Bağladı. Tarihçiler Arasında Sarayların Birbirinden 1700 Bce'ye Kadar Bağımsız Olduğu Konusunda Genel Bir Anlaşma Var.çeşitli Saray Sitelerinde Yazıyorum .

Yerleşmelerdeki Tahkimatların Yokluğu, Farklı Topluluklar Arasında Nispeten Barış Içinde Bir Arada Var Olduğunu Göstermektedir. Bununla Birlikte, Kılıç, Hançer Ve Ok Başı Gibi Silahların Bulunması Ve Zırh Ve Kask Gibi Savunma Ekipmanlarının Bulunması, Barışın Her Zaman Zevk Alınamayacağını Da Ileri Sürecektir. Minos Yolları Da, Korunmasız Gezginleri En Azından Sorunlu Hale Getirdiğini Öne Süren Düzenli Bekçi Ve Gözetleme Kuleleri Olduğuna Dair Kanıtlara Sahiptir.

Saraylar Iki Dönem Kaplıdır. İlk Saraylar 2000 Yılında Inşa Edilmiş Ve Yıkıcı Deprem Ve Yangınların Ardından Yeniden Inşa Edilmiştir C. 1700 Bce. Bu Ikinci Saraylar, 1500 Bce Ve 1450 Bce Arasındaki Son Tahribatına, Bir Kez Daha Ya Deprem, Yangın Ya Da Muhtemel Istila (Ya Da Her Üçünün Bir Kombinasyonu) Ile Hayatta Kaldılar. Saraylar Iyi Döşenmiş, Büyük Mahkemelere Sahip Anıtsal Yapılar, Sütunlar, Konik Ahşap Sütunlar, Merdivenler, Dini Kriptler, Işık Kuyuları, Geniş Drenaj Sistemleri, Geniş Depolama Dergileri Ve Hatta Halka Açık Gözlükler Veya Dini Sahneler Için Bile 'tiyatro' Alanları Ile Desteklenen Tavanlar. .
Dört Sınıfa Kadar Ulaşan Ve Birkaç Bin Metrekareye Yayılan Bu Sarayların Karmaşıklığı, Boğa Sıçrayan Spor, Boğaların Ibadetinde Kutsal Boğaların Boynuzları Ve Çift Eksenli Tasvirleri (Veya  Labrysler) ) Taş Ve Fresklerin Hepsi, Theseus Efsanesine Ve Daha Sonraki Klasik Yunan Mitolojisinde Bu Kadar Popüler Olan Labirent Konutlu Minotaur'u Doğurmak Için Birleşmiş Olabilirler  .

Din
Minosların Dini Taslaktır, Ancak Detaylar Sanat, Mimarlık Ve Eserlerle Ortaya Çıkar. Bunlar Arasında, Dinsel Törenlerin Tasvirleri Ve Liberallerin Dökülmesi, Yiyecek Sunumları, Alaylar, Bayramlar Ve Boğa Sıçraması Gibi Spor Olayları Gibi Ritüelleri Betimliyor. Genel Olarak Doğal Güçler Ve Doğa, Bu Türden Sanat Eserlerinde, Çok Sayıda Kadına Ait Bir Anne-dünya Tanrıçası Figürü Ve Birkaç Hayvanı Tutan Erkek Figürü Olarak Kendini Gösterdi. Saraylar Toplu Toplantılar Için Açık Avlular Içerir Ve Odalar Daha Önce Belirtildiği Gibi, Çoğu Zaman, Liberallerin Dökülmesi Için Kuyulara Ve Kanallara Sahiptir. Daha Önce De Belirtildiği Gibi, Minoan Sanatında Boğalar Öne Çıkıyorve Onların Boynuzları, Saray Duvarlarının Mimari Bir Özelliği Ve Mücevher, Fresk Ve Çömlek Dekorasyonunda Genel Bir Dekoratif Unsurdur. Tepeler Ve Mağaralar Gibi Dramatik Kırsal Alanlar Genellikle Orada Yapılan Kült Ritüellerinin Kanıtlarını Gösterir.
Materyal Kültürü
Minoan Kültürünün  Ve Ticaret Kapasitesinin Karmaşıklığı,  Yazımın Varlığı, Öncelikle Girit Hiyeroglif (C. 2000-1700 Bce) Ve Daha Sonra Çeşitli Yönetim Türlerinde Ağırlıklı Olarak Bulunan Linear A Betikleri (Ikisi De, Henüz Onaylanmayan) Tarafından Kanıtlanmıştır. Kil Tabletleri. Kil Üzerindeki Mühür Baskıları, Önemli Bir Kayıt Tutma Şeklidir.

Kültürün Yüksek Derecede Gelişme Düzeyine Bir Başka Örneği, Minoalıların Uyguladığı Sanat Formlarının Çeşitliliği Ve Kalitesidir. Çanak Çömlek Buluntuları, Gofret-ince Kaplardan Geniş Depolama Kavanozlarına ( Pithos ) Kadar Geniş Bir Yelpazede Kaplar Ortaya Çıkarmaktadır . Seramikler Başlangıçta Elle Çevrildi, Ancak Daha Sonra Çömlekçinin Tekerleği Üzerinde Giderek Arttı. Dekorasyonda, Kamares Malındaki Akan Geometrik Tasarımlardan Çiçeklerin, Bitkilerin Ve Deniz Yaşamının Daha Sonraki Çiçek Ve Deniz Tarzlarındaki Canlı Doğal Tasvirlerine Doğru Bir Ilerleme Oldu. Ortak Çanak Çömlek Şekilleri Arasında Üç Kulplu Amfora , Uzun Gaga Ağızlı Sürahiler, Sahte Ağızlı Bodur Yuvarlak Kaplar, Çanak Çömlekler , Küçük Kapaklı Kutular Ve Sekiz Biçimli Tutamaklı Ritüel Kaplar Bulunur. Taş Benzer Gemi Türleri Ve Rhyta Üretmek Için De Kullanılmıştır. (Genellikle Hayvan Kafaları Şeklinde, Liberal Dökülme Ritüelleri).

Büyük Ölçekli Figürlü Heykeller Hayatta Kalmamış, Ancak Bronz Ve Diğer Materyallerde Çok Sayıda Heykelcik Vardır. Kildeki Erken Tipler, Uzun Akan Elbiseler Ve Açık Ön Montlu Ceketlerde Kuşaklı Kadınları (Renkli Beyaz) Giyen Erkeklerle (Renkli Kırmızı) Zamanın Elbisesini Göstermektedir. Fildişi Bir Sıçrayan Akrobat Ve Fayans Önce Bahsedilen Yılan Tanrıça Aktif Çarpıcı Pozlar Rakamlar Yakalama Minos Aşkı Ortaya Kayda Değer Eserlerdir.
Sarayların Duvarlarından, Tavanlarından Ve Katlarından Oluşan Muhteşem Freskler, Minoanların Deniz Ve Doğa Sevgisini Açığa Çıkarmakta Ve Dini, Toplumsal Ve Cenaze Uygulamaları Hakkında Bilgi Vermektedir. Konular, Minyatürden Yaşam Boyu Daha Büyük Boyuta Kadar Uzanır. Minoanlar, Olay Yerinde Insan Bulunmadan Doğal Manzaralar Çizen En Eski Kültürlerden Biriydi; Bu Onların Doğanın Hayranlıklarını Oluşturuyordu. Hayvanlar Da Doğal Ortamlarında, Örneğin Maymunlar, Kuşlar, Yunuslar Ve Balıklarda Sıklıkla Tasvir Edilmiştir. Minoan Freskleri Genellikle Geometrik Desenlerin Dekoratif Sınırları Ile Çerçevelenmiş Olsa Da, Esas Fresk Kendisi, Köşeler Gibi Geleneksel Sınırların Ötesine Geçti Ve Izleyiciyi Kuşatan Tek Bir Odanın Birkaç Duvarını Kapladı
Düşüş
Minoan Uygarlığının Ölümünün Nedenleri Tartışılmaya Devam Ediyor. Saraylar Ve Yerleşim Birimleri Yangın Ve Yıkım Kanıtlarını Gösterir C. 1450 Bce, Fakat Knossos'ta Değil (Belki De Bir Yüzyıl Sonra Yıkılmıştır).  Mö 2. Binyıl Ortasındaki Miken Medeniyetinin Yunan  Anakarası Üzerindeki  Yükselişi Ve  Daha Sonraki Minoan Sanatı Ve Ticareti Üzerindeki Kültürel Etkilerinin Kanıtı Onları En Olası Neden Haline Getirmektedir. Bununla Birlikte, Diğer Öneriler Deprem Ve Sonuçta Tsunami Ile Volkanik Aktivite Içerir. Thera'nın Patlaması  (Bu Günkü Santorini Adası), Bu Felaketli Patlamaların Kesin Tarihine Itiraz Edilmesine Rağmen, Özellikle Minos Döneminin Sonuyla Bağlantılı Olmasına Rağmen, Özellikle Önemli Olabilir. Muhtemelen En Büyük Senaryo, Doğal Çevresel Hasarın Ölümcül Bir Karışımı Ve Zenginliğin, Toplumun Yapısını Zayıflatan Bir Yarıştır. Bu, Daha Sonra Mikenileri Istila Ederek Sömürüldü. Nedeni Ne Olursa Olsun, Minoan Bölgelerinin Çoğu 1200 Bce Tarafından Terk Edildi Ve Girit, Arkaik Yunanlılar Tarafından Kolonileştiğinde, Mö 8. Yüzyıla Kadar Tarihin Akdeniz Sahnesine Geri Dönmeyecekti.

Yorumlar

en çok okunanlar

define işaretleri/define sohbeti/define

define sohbeti

Antik Yunan Uygarlığı

Büyük İskender

Klasik Yunan Uygarlığı